På tal om snögubbar

Ni vet när lärare säger att det inte finns några rätt eller fel? Jag köper inte det längre. 
På en av lektion i kvinnohistoria (eheh genusplugg-Sarah... det var inget för mig, kan man väll säga*) fick vi i uppgift att skriva upp det första namnet vi kom att tänka på när läraren sa diverse ord - som framgång, lycka, sport, skönhet, författare... här fick vi höra "Skriv det första ni tänker på, finns inget rätt svar!"

Alla mina namn var manliga, utom ett. På sport skrev jag Chad Muska, förtattare Hunter S. Thompson, skådespelare Johnny Depp, och så vidare. Men på skönhet skrev jag Megan Fox, och det var ett gigantiskt jävla snedsteg rakt ner i klaveret, kan jag meddela. Inte nog med att jag skrev ner nästan uteslutande mansnamn - jag hade mage nog att printa ner en sexsymbols namn på skönhetskategorin! 

Jag trodde ärligt talat att jag skulle dö innan jag tog mig ut ur klassrummet (självdö av skämmighet eller bli mördad av purken lärare alternativt nertrampad av mina fellow students). 

På lektionen veckan efter hade jag uppenbarligen förlorat alla mina creddiga feminist-poäng så jag bestämde mig to roll with it**, så att säga, och jävlas med min kära lärare och pusha upp mina (små, men befintliga) boobs till hakan, smeta överdrivet mycket läppsyl över läpparna och leka med håret. Sällan har jag haft så roligt, hohoo... men, sensmoralen med denna lilla berättelse är att det alltid finns ett rätt svar; speciellt när det kommer till lärare. Låt dem ALDRIG lura i er något annat, k?
Hur tl;dr som helst, men ibland kan jag inte hindra mig själv, okeeej? Jag är sen sån människa som kan go on and on and on and on om ingenting tusen länge. Förlåt.


*Påpekar glatt att jag visst är för jämställdhet.
**Påpekar glatt att jag är dum i huvudet, tänker på engelska, och mitt svenska ordförråd är relativt dåligt i jämförelse med mitt engelska.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan hjälpa dig om du vill :D garderobsstädningar är något av det roligaste jag vet :D

2011-11-22 @ 20:52:49
URL: http://starbreaker.blogg.se/

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0