Sneakers och i-landsproblem.

Vet ni vad som slog mig igår?
Jag äger inga lila sneakers. Inga lila skor över huvudtaget. Jag kan inte för mitt liv förstå hur detta kan komma sig. Lila (i sällskap av turkost) är min favoritfärg. Sneakers är min favoritgrej. Och jag äger inga lila sneakers. Det känns lite som att hitta ett tomrum man inte visste existerade, för ett tomrum är precis vad det är.
Jag har varit så upptagen med att hitta de perfekta svarta kicksen* att jag inte märkt det, och nu när jag hittat dem har jag frenetiskt sökt på webshoppar och diverse hemsidor för att hitta det perfekta lila paret. Utan resultat. Jag börjar tveka på att de existerar, men jag lyckades med det till synes omöjliga uppdraget med de svarta.** Jag ska lyckas med detta också... om det så blir det sista jag gör.



*Nu tänker ni "det kan väl inte vara så jävla svårt att hitta ett par svarta dojjor, hallå?" och då säger jag att jag aldrig har nämt ett par svarta dojjor. Jag har nämnt DET PERFEKTA PARET SVARTA KICKS. Big.fucking.difference.
**Och tycker om dem så mycket att jag knappt vågar använda dem - skofanatiker, say whaaat?



Kommentarer

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0