"You see, most places have mice or mosquitoes..."

"... we have dragons."

Glott film hela kvällen. Skööönt med hemmakväll, men dog sorgdöden när vi tittade på How to train your dragon. Grinar som en liten bebis varje gång jag ser den där jävla filmen. MEN JAG FÅR JU SÅ JÄÄÄVLA ONT I HJÄRTAT. Buhuhuu. Även om jag vet att allt blir bra går jag liksom sönder innifrån, speciellt i slutet när de ska defeata über-monster-draken from hell och är superelaka mot Toothless. Blir så ledsen över att det inte finns drakar i verkligheten, också. Kan vi inte bygga en låtsas-värld där man inte behöver göra något annat än att gulla med Night Furies, såna små gulligull-drakar, och katter?

"This is Berk. It snows nine months out of the year, and hails the other three. What little food grows here is tough and tasteless. The people that grow here, even more so. The only upsides are the pets. While other places have ponies, or parrots... we have dragons."
Bästa, finaste, sötaste karaktären ever. Minns ni när jag skrev att Bartok nästan är min favoritkaraktär i barnfilmer?
Toothless slår honom med häst(drak)längder.

Kommentarer

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0