Nu skålar vi för penicillin och envishet

Lyckades kirra tid på vårdcentralen på något jävla vänster, men även där blev jag behandlad som en hypokondrisk liten idiot. Inte hade jag någon halsfluss heller! Febertermometer i örat som visade på 37,5 så feber hade jag ju uppenbarligen inte heller. Jo, jag har feber. Min vanliga temp ligger runt 36, påpekade jag. Nä, du har inte alls feber, fick jag som svar. Nähä? Jag sitter och kallsvettas så att det rinner om mig, mina ögon är så glansiga att det ser ut som jag ska brista ut i storböl vilken sekund som helst, och hela kroppen värker - vad är det då? Någon exotisk sjukdom utan feber eller helt enkelt normaltillstånd hos de flesta, eller va? 

Checklisa för halsfluss blev ikryssad, och jag hade alla symptom på sagda sjukdom. Men nä, inte har jag någon halsfluss, menades det. Tops ner i halsen "för att vara på den säkra sidan" och sköterskan försvann ett tag för att komma tillbaka med besked. "Jo, du, det var faktiskt positivt på båda sidorna."


Kommentarer

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0