Behind enemy lines

Vet ni vad jag stör mig på? Näe, det gör ni inte. Jag stör mig på väldigt mycket, å andra sidan. Men på senaste tiden har ett ämne som tidigare gått mig på nerverna petat i min hjärna igen, och det är att män och kvinnor ej "kan" vara bara vänner.
Jag vet inte hur många gånger folk har trott att jag är tillsammans/ligger med någon som är min vän. De flesta av mina vänner är av det motsatta könet, så det har hänt en sisådär tusen gånger. Senast var på krogen när jag stod och rökte med en kompis som råkar vara utrustad med ett annat könsorgan än jag, och en brud jag inte pratat med på vääähähääääldigt länge ropar "Hörru, Sarah, raggar du eller?!"
NEJ. JAG RAGGAR INTE. JAG UMGÅS MED EN VÄN. Hade jag raggat (fy fan vilket fult ord) hade det ändå inte varit hennes business. Förra året på folkiz var jag tydligen antingen på g eller tillsammans med varenda jävla snubbe jag umgicks med frekvent (inga rykten, folk frågade och undrade och var allmänt jävla nyfikna. Bättre så, egentligen). 

Det är irriterande, och jag fattar ärligt talat inte. Det är lite samma logik som det är att tro att bögar tänder på alla män och lebbor tänder på alla kvinnor. PLÖH. Rätt banal sak att vara irriterad på ändå, men... ja. Störande i längden, hur som haver. Att de flesta uppenbarligen är uppfostrade till att vi inte kan vara kömpisar allihopa. Mehe, fraternizing behind enemy lines... det är jag, det.

Kommentarer

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0