Jag välkomnar Armaggedon med öppna armar

Förlåt för drygheten här right now, men ni får ta mig fan leva med det. Jag är så trött på det här. Jag är trött på drömmen om "det perfekta livet" och jag är trött på gå till skolan, skaffa utbildning, skaffa det perfekta jobbet, skaffa den perfekta mannen, skaffa den perfekta villan, skaffa perfekta barn. För vet ni? JAG VILL INTE HA DET DÄR. No offence till er som vill ha det, men jag är inte ni.

Jag vill inte gå upp klockan sju och pulsa mig iväg till det "perfekta" jobbet där alla hatar varandra och jobbet itself, men stannar, för en karriär måste man ha. Man måste vara framgångsrik, måste vara värd något. Måste få ut 25.000 efter skatt så att man har råd att ta med familjen på semester i Thailand. Sen ska man luncha på något mysigt litet kafé och köpa cigaretter på macken bredvid, där Aftonhorans löpsedlar berättar att någon känd jävel åkte fast för rattfylla i samma veva som de predikar om hur lätt det är att springa sig smal om man har rätt skor, som självklart kostar en mindre förmögenhet. 

Sen ska man på parmiddag med sina "perfekta" vänner, och där ska det diskuteras. Självklart måste man ha samma åsikter som de andra - annars hamnar man ju utanför. Det ska diskuteras om hur hemska SD är, och att invandrare är helt okej, men samtidigt är de ju liiiite jobbiga, inte sant? Man ska hellre vara död än röd, men man får ju inte vara moderat heller. Och så sitter man där och prettodiskuterar att lilla landet lagom är bra men ändå dåligt, och bidrar till att Sverige är dubbelmoralens förlovade land.

Efter det promenerar man hem till sin mysiga lilla villa, betalar barnvakten och pussar barnen på pannan där de ligger och sussar så sött i sängen. Man går och lägger sig i sin fluffiga, dyra säng och ska somna, men väl där inser man hur mycket man hatar sitt perfekta jävla liv.

Jag vill inte ha det där. Jag vill bara vara lycklig, men jag vet fan inte hur man gör.

Kommentarer
Postat av: Anonym

pälski dej! <3

2012-01-04 @ 17:55:50
URL: http://yoobro.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahh det är afn inte vi som är pretto, det är du... välkommen till verkliheten lilla stumpan. det är bara att aceptera hur livet ser ut. om detta land int passar är det väll bara att sticka härifrån och drägga runt i nått anat land och försöka leva på staten där.

2012-01-04 @ 18:06:04
Postat av: Sarah

Haha, take a fucking chillpill hörru. Och jag har fan aldrig kallat någon pretto (förkortning för pretentiös, men du kanske inte vet vad det betyder?), heller har jag aldrig sagt att det skulle vara bättre någon annanstans.

Och nej, jag lever inte på staten. Inte alls, faktiskt - får inga bidrag över huvud taget. Kanske borde kolla lite fakta innan du hoppar på folk hur som helst?

Grow some balls, skaffa ett namn, och kom tillbaka när du kan argumentera som en vuxen människa (med tanke på hur du stavar är du förmodligen lååångt därifrån).

2012-01-04 @ 18:13:04
URL: http://fuckyeahsarah.blogg.se/
Postat av: Anonym

men herrgud. klart jag vet vad pretto betder... och jag kan visst argumetera som en vuxen, så tyst bara

2012-01-04 @ 19:48:20
Postat av: Sarah

Alltså, hahah. Det här är ta mig fan komik på hög nivå. Är du på riktigt?



"och jag kan visst argumetera som en vuxen, så tyst bara"

Det säger sig självt. I stand corrected.

2012-01-04 @ 20:16:34
URL: http://fuckyeahsarah.blogg.se/
Postat av: sussi

jag störde mig mest på att personen över skriver punkter och komma tecken på fel ställen / grammatikhitler.

2012-01-06 @ 02:05:02
Postat av: Sussi

Jag störde mig mest, angående ovanstående kommentarer, att människan använder punkt och kommatecken på helt fel ställen. / grammatikhitler. Ps. Får jag en kaka nu?

2012-01-06 @ 02:10:39
Postat av: Sarah

Hahah bästa Sussi! Jag vet hur det känns. Liksom en krypande smärta och i hela kroppen och kli i fingrarna. Fy sjutton. Och klart du ska ha en kaka, quinna!

2012-01-06 @ 02:14:46
URL: http://fuckyeahsarah.blogg.se/

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0