"Det måste bo ett zoo i mitt hårsvall"

Jag har ett litet problem.
Det är så att jag har en (1) dread i underhåret. Det var mest en kul grej och den går absolut inte att tova ur; sitter som berget. Inte för att jag bryr mig. Den gör ingen skada alls där den hänger i sin ensamhet, utan lever i harmoni och fred tillsammans med mig och resten av mitt hö till hår.
Förutom en grej.
En hårtest bredvid har bestämt sig för att joina dreaden. Kanske var avundsjuk på hur sjukt laidback och chill den var? Vad vet jag. Men iallafall, håret tovar liksom in sig där.

Och jag har funderat lite. Som jag ser det har jag cirkus tre valmöjligheter. Valmöjlighet ett är att klippa av den, vilket nästan inte ens är en valmöjlighet, då det skulle orsaka en kal fläck som vore omöjlig att dölja när jag har uppsatt hår. Jag har ALLTID uppsatt hår.
Möjlighet två är att kirra dreads i hela håret förutom luggen vilket jag faktiskt är lite sugen på, men livrädd för. Möjlighet tre är att skita i det, och så vore det inte mer med det... eller så kommer jag sitta där om fem år med full-blown Promoe-frilla, vilket vore lite mindre trevligt. Promoe i all ära, men hans frisyr är inget jag åtrår.
WHAT TO DO WHAT TO DO

Kommentarer
Postat av: rasken

Jag röstar på promoe-frill :D näe men dreads iaf :)



Du är föresten skyldig mig en kaka:)

2011-12-20 @ 02:46:47

Skriv och få en kaka! Jag lovar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0